Vi levererar,
Kostnadseffektivt!

Vi hjälper våra partners att bli kostnadseffektiva. Vi inkorporerar effektiva processer och har ett motiverat team med kundserviceexperter som vi stöttar både på och utanför arbetsplatsen.

KUNDSERVICE

KUNDSERVICE

Det som skiljer Atentels kunderservice från andra kontaktcenters är att vår kundservice är baserad på en omnikanalsstrategi tillsammans med en säljkultur och säljexpertis. Det ger oss inte bara möjligheten att leverera en mer proaktiv kundvård utan gör det också möjligt för oss att driva intäkter på inkommande samtal och bidra till tillväxt för våra kunder, vilket annars skulle ha varit en förlorad möjlighet.

FÖRSÄLJNING

FÖRSÄLJNING

  • Nykundsförfärv
  • Merförsäljning och Korsförsäljning
  • Antichurn
  • Winback
  • Försäljning på inkommande samtal

Men anledning av våra fina meriter och vår expertis inom nykund-, inkommande-, kors- och lojalitetsförsäljning har våra partners valt att använda Atentel för att driva på tillväxt, bygga varumärken och sänka kostnader. Vi har samlat ett team med en kombinerad erfarenhet av ca 40 år inom försäljning, ledarskap och outsourcing i Norden. Vi har kombinerat det bästa av både in-house försäljning och outsourcad försäljning för att kunna leverera exceptionella resultat till våra partners.

DIGITAL MARKNADSFÖRING

DIGITAL MARKNADSFÖRING

I linje med vår vision att utveckla Atentel till en allt-i-ett-lösning för våra partners, lanserade vi i 2018 en digital marknadsföring som stödjer våra andra erbjudanden. Vår digitala marknadsföringslösning erbjuder våra partners möjligheten att betala CPA per försäljning medan risken ligger på större utgivare som får betalt för visningar och klick. Våra partners har ingen uppläggningsavgift, inga tilläggskostnader eller spårningskostnader – bara CPA. Vår digitala marknadsföringslösning använder sig av alla tillgängliga reklammetoder vilket ger våra klienter större volymer än normalt eftersom vi skickar ut kampanjer genom fler kanaler och kluster.

Mötesbokningar – B2B

Vi levererar kvalificerade affärsmöten face-to-face med de viktigaste beslutsfattarna i er målgrupp och organisation för att effektivt generera er nästa affärsmöjlighet. Vi sparar tid för era säljare genom att ta bort momentet att behöva bedöma och boka potentiella affärsmöjligheter. Istället kan de fokusera på att vinna affären och öka sin omvandlingsfrekvens för försäljningar.

WEBCHAT

Vi har infrastrukturen och expertisen för att kunna leverera en supportkanal för chatt mellan er organisation och kunden. Ett friktionsfritt och effektivt gränssnitt för att hantera dagens utmaningar.

Fundraising

Här på Atentel vet vi hur viktigt det är att öka er givarbas för att skapa en större plattform för att stödja er sak. Genom att utnyttja våra fina meriter inom kallkundsbearbetning, fundraising och vår passion för att arbeta med kampanjer som bidrar positivt till samhället och världen, kommer vi att se till att vi levererar nödvändiga donationer och en givarbas samtidigt som vi skyddar ert varumärke – Allt för att stärka stödet för er sak och organisation.

Client testimonials

quotation-marks

”Atentel är ett entreprenörföretag och ett av de få partners som upprätthåller högsta kvalitet i alla avseenden. Det är ett företag som värdesätter långsiktigt arbete och strävar alltid efter att vara bäst på sitt område. Vi är imponerade av det engagemang ledningen och personalen bidrar med och de vill alltid lära sig mer och utveckla företaget.

Jag rekommenderar starkt Atentel som en callcenter-partner eftersom vi är väldigt nöjda med både samarbetet och resultatet.”

Victor Liljeroth, Sales Manager AT CANAL DIGITAL

”Atentel har snabbt visat på en positiv utveckling och en vilja att skapa en gemensam framgång. Proaktivitet i kombination med ökad produktionsvolym och låg andel kundbortfall ger mig som kund en god lönsamhet i medlemsrekryteringen för våra bokklubbar. Atentel är responsiva i vår dialog vilket ger dem ett gott betyg för samarbete, och det är något vi verkligen uppskattar!”

Tony Mårshans, Partner Manager AT BONNIER

"Jag valde att prova Atentel som ett riktmärke gentemot vår tidigare leverantör. Atentel fick klartecken att börja på en torsdag och på måndagen veckan efter gick vi live och jag hade bestämt mig för Atentel redan första dagen. Det är sällan man blir behandlad så professionellt som vi blev av Atentel. Jag kan verkligen rekommendera Atentel.”

Frans Simonsson, Sales Manager at hallon

”Atentel visade prov på sin flexibilitet redan från början när de var snabba med att påbörja vårt samarbete och började hjälpa oss direkt. Deras KPIer visade snabbt att de var på bollen och de imponerade oss snabbt.

Vi har valt Atentel eftersom de har en stor vilja och är en väldigt flexibel partner.”

Charlotta Weigel, Partner Manager AT CABONLINE